Loading color scheme

PLOIEȘTIUL DIGITALIZAT - cu o administrație publică modernă, care dialoghează cu cetățenii

Primăria Municipiului Ploiești are o imagine foarte nefavorabilă. Fie că vorbim de timp pierdut între funcționari care joacă tenis cu dosare între birouri, fie că vorbim de o lipsă totală de transparență care se traduce printr-o bănuială asupra coruptibilității instituției sau dacă ne referim la dosare cu șină depuse fizic, pline de informații inutile, municipalitatea ploieșteană este condamnată să fie tributara unei astfel de imagini. Funcționari care urmează robotic proceduri și directive, dar refuză asumarea unor responsabilități suplimentare sau relaționarea interdepartamentală pot atrage o imagine puternic negativă asupra unei întregi instituții, care poate fi populată într-un procent foarte mic cu astfel de persoane. VREM o primărie care își asumă public condamnarea corupției, implementând sistemul de management ISO antimită VREM o primărie care oferă informații relevante asupra proiectelor în curs și viitoare, VREM o primărie care pune accent pe mediul online și vrea să se modernizeze, VREM funcționari competenți, care-și justifică funcția prin abilităti, nu prin culoare politică, VREM funcționari prietenoși, care sunt dispuși să ajute și care pun timpul și nevoile tale pe primul loc. 

Probleme:

- Administrația Locală este sufocată de hârtii, relația cu cetățeanul se face doar fizic, cu un exces de acte, multe repetitive;

- Site-ul primăriei Ploiești este blocat într-o altă epocă, informațiile publice sunt disponibile în teorie pe acest site, însă acestea sunt greu de accesat;

- Nu există transparență în cheltuirea fondurilor publice, contractele importante ca valoare nefiind disponibile publicului;

- Nu există transparență în proiectele primăriei, nu sunt disponibili indicatorii de proiect și nici obiectivele ce se dorește a fi atinse prin acestea;

- Nu există posibilitatea relaționării la distanță cu primăria;

- Există probleme în gestionarea personalului, sunt departamente unde sunt insuficiente persoane, iar altele dispun de personal inutil;

- Personalul este de multe ori pus în situația să realizeze operațiuni redundante, nu există proceduri ce favorizează simplificarea operațiunilor;

- Percepția din exterior asupra angajaților este una negativă, existând suspiciuni de incompetență care planează și percepția unui mediu de lucru coruptibil;

- Serviciile și instituțiile subordonate primăriei au o organizare similară, cu o percepție generală negativă;

- Structura organizatorică este una piramidală, fiind favorizate relația subordonat – coordonator, în detrimentul colaborării pe orizontală între diversele departamente interne; 

- Programul de lucru cu publicul este limitat la o fracțiune din programul total de lucru;

- Nu există un program fix pentru servirea mesei, fapt care duce la impresia unui “prânz perpetuu” în instituțiile publice, se propune realizarea a două programe alternative de servirea mesei, astfel încât să nu existe blocaje în primărie, iar activitatea să fie redusă la o oră, totodată pauzele “personale”, cauzate de nevoi fiziologice, cafea, fumat, convorbiri telefonice în interes personal, trebuie reduse cât mai mult posibil, iar accesul la rețelele de socializare și mailul personal interzis (inclusiv din motive de securitate); 

Soluții:

+ Una dintre primele măsuri pe care o propunem este demararea procedurilor pentru Implementarea standardului ISO 37001 – “Sistemul de Management antimită”;

+ Site-ul primăriei va fi refăcut, acesta va fi adaptat oportunităților tehnologice ale prezentului și va fi împărțit în zone și site-uri diferite, ce vor oferi informații elocvente;

+ Datele referitoare la cheltuirea banului public vor fi făcute publice, împreună cu datele bugetare referitoare la valoarea și procentul de venituri realizat și cheltuielile în timp real pentru principalele capitole bugetare;

+ Va fi încurajată depunerea de solicitări și dosare online în detrimentul celor la sediul primăriei, astfel încât un număr cât mai mare de solicitări să poată fi soluționate prin formulare online. Inainte de implementarea unui site pentru prelucrarea cererilor, se va utiliza depunerea documentațiilor prin intermediul e-mail-ului;

+ Va fi implementat un sistem de plată online facil pentru absolut toate taxele solicitate de primărie și instituțiile subordonate;

+ Investițiile municipalității vor fi publicate pe un site, într-un format ușor de digerat, cu indicatori și obiective relevante, cu raport de progres pentru fiecare etapă a obiectivului respectiv. Fiecare plată din bani publici în cadrul unui proiect de investiții va fi evidențiată pe pagina fiecărei investiții;

+ Administrația noastră va discuta în primele săptămâni cu personalul primăriei și cu personalul de conducere al fiecărei instituții subordonate, cu scopul aflării problemelor specifice. In urma acestor întâlniri se va analiza oportunitatea reorganizării departamentelor și serviciilor interne ale municipalității;

+ Se va încuraja colaborarea interdepartamentală, pentru situațiile în care acest lucru este necesar, ca variantă de preferat în locul colaborării ierarhice;

+ Va trebui ca personalul primăriei să aibă capacitatea de a relaționa direct, într-un mod constructiv și cooperant, cu un solicitant în cazul în care acest lucru este necesar, cetățeanul va fi prioritar, punându-se accent mai mult pe atitudinea angajatului primăriei decât pe vestimentație; 

+ Realizarea unui departament/centru de lobby și consultanță pentru a identifica și ajuta investitorii străini, dar și pentru popularizarea antreprenorilor locali

Share

Publish modules to the "offcanvs" position.