Loading color scheme

PLOIEȘTIUL ÎN MIȘCARE - un oraș funcțional, cu transport fluent, prietenos cu mijloacele de transport în comun sau nepoluante

Ploieștiul începe să devină un oraș sufocat de mașini. Fie că vorbim de minute pierdute la semafoare, de trotuare inutilizabile din cauza autoturismelor parcate neregulamentar, fie că suferim din cauza poluării cauzate de trafic, situația nu arată deloc satisfăcător, iar o intervenție rapidă este absolut necesară. VREM intersecții funcționale, locuri de parcare în zonele centrale și parcări de rezidență, VREM un trafic auto mult mai fluent, dar mai VREM și un transport public de calitate, oferirea de alternative practice la autoturism și încurajarea mersului pe jos și utilizarea bicicletelor

Probleme:

- Din ce în ce mai multe zone din oraș sunt aglomerate, timpul de așteptare în intersecțiile importante s-a dublat în ultimii ani;

- Nu există o situație clară a parcărilor de reședință, lipsa locurilor de parcare fiind din ce în ce mai evidentă;

- Nu există un management al parcărilor publice și o viziune de dezvoltare a serviciilor de parcare. In prezent există doar un sistem ineficient de taxare pentru parcările din zona centrală, greu de utilizat și cu program limitat; 

- In zonele cu străzi înguste, parcarea se face pe trotuar sau lângă bordură, împiedicând traficul pietonilor sau chiar blocând parțial traficul auto;

- Există intersecții aglomerate nesemaforizate;

- Nu există un sistem extins de limitare a vitezei de circulație, mai ales în jurul intersecțiilor și a traversărilor;

- Transportul public este îngreunat de lipsa unor benzi specializate pentru această categorie de autovehicule;

- Poluarea cauzată de trafic, mai ales la orele de vârf și mai ales în zonele foarte aglomerate;

- Pistele de bicilete sunt puține și discontinue, circulația cu bicilceta fiind mai degrabă o aventură;

- Nu există sisteme de tipul park and ride utilizabile de către navetiști;

- Nu există stații multimodale veritabile, unde călătorii pot schimba mijloacele de transport; 

Soluții:

+ Pentru a micșora timpul de așteptare în diferitele intersecții aglomerate se propune reconfigurarea intersecțiilor importante (str.Gh.Gr.Cantacuzino-str.Podul Inalt, zona Cioceanu, zona Ofelia, zona Nord, zona Bereasca etc.); 

+ Pentru a fluidiza traficul și pentru a crește siguranța utilizatorilor vor fi identificate zonele cu un număr mare de accidente sau cu blocaje frecvente și va fi demarat un proces de semaforizare a intersecțiilor problematice, concomitent cu mărirea numărului de străzi cu sens unic;

+ Pentru realizarea unui transport public eficient sunt propuse două puncte intermodale, unul în zona Spitalului Județean și al doilea în zona Gării de Sud, unde este propusă reconfigurarea totală a pieții. Pentru creșterea vitezei de deplasare a autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor este propusă realizarea benzilor rezervate transportului public (tronson intersecție Nord-Stație PTTR);

+ Pentru a reduce poluarea din zonele aglomerate este propusă introducerea unei taxe de poluare pentru municipiul Ploiești, eCO2, va taxa utilizarea autoturismelor poluante, descurajând folosirea lor. Se propune introducerea treptată a acestei taxe, la început pentru autoturismele cu norma de poluare sub euro 3 inclusiv, ulterior după 1 ianuarie 2025, accesul autoturismelor cu norma de poluare sub euro 2 să fie complet interzis, iar cele cu norma de poluare sub euro 4 inclusiv, taxat;

+ Se propune introducerea unui sistem de autotaxare pentru parcare pe baza unei aplicații și cu ajutorul SMS-ului, eliminându-se nevoia utilizării unor angajați;

+ O altă reglementare pentru a reduce poluarea în Ploiești ar fi ca începând cu 1 ianuarie 2022, cel puțin 50% din noile licențe de taxi să fie doar pentru autoturisme electrice sau hibride, ulterior, începând cu 1 ianuarie 2025, cel puțin 75% din noile licențe să fie pentru autoturisme electrice sau hibride, restul doar pentru motorizări GPL sau CNG;

+ Va fi încurajată deplasarea cu bicileta, astfel încât vor fi extinse pistele de biciclete, acestea vor putea asigura o legătură neîntreruptă pe direcția Nord-Sud, urmând să se identifice soluții pentru realizarea unei legături Est-Vest (Parc Bucov-Parc Industrial Ploiești). Tot cu acest scop se propune atragerea unei companii de bikesharing;

+ Pentru fluidizarea traficului se propune lărgirea tronsonului de drum CantacuzinoPodul Inalt-DN72, dar și construirea de sensuri giratorii în punctele nevralgice ale acestuia;

+ Se propune reanalizarea Planului de Urbanism Zonal pentru artera de legătură SudVest, str. Libertății-str.Depoului-str.Sondelor, inclusiv identificarea surselor de finanțare și necesitatea unor eventuale exproprieri pentru acest proiect. Noul bulevard va avea un profil cu două benzi pe sens și va permite transportul electric și realizarea unor piste de biciclete;

+ Se va acorda o atenție deosebită ieșirii din oraș către Buzău, astfel încât se propune modernizarea str. Strandului, dar și realizarea unei variante de rezolvare a intersecției cu Centura de Est a orașului (variantă ce va fi discutată cu CNAIR); 

+ Ieșirea spre București va fi fluidizată prin reabilitarea pasajelor subterane din zona bd.București, proiect anunțat deja de către actuala administrație publică, pe care sperăm să-l ștergem din listă de propuneri până la Alegerile Locale din 2020;

+ In oraș sunt puncte nevralgice, unde traversarea regulamentară a unei străzi ține mai mult de curaj decât de necesitate, de aceea propunem remontarea relantisoarelor  (limitatoare de viteză) în dreptul traversărilor pe toate tronsoanele de drum intens circulate. Totodată va fi analizat cadrul legislativ care permite montarea și administrarea radarelor fixe, pentru sectoarele de drum unde sunt frecvente depășiri ale limitelor legale (str.Gh.Gr.Cantacuzino, bd.București, bd.Independenței, zona Nord etc.);

+ Pentru a facilita transportul persoanelor care fac naveta vor fi realizate două parcări tip Park and Ride, ambele în apropierea celor două gări importante ale Ploieștiului și ambele dotate cu zone pentru parcarea bicicletelor;

+ In foarte multe cazuri, în apropierea zonelor industriale, vehiculele grele sunt nevoite să parcheze (mai ales zona Parcul Industrial Ploiești – Podul Inalt), de aceea va fi propusă o parcare tip tampon pentru camioane;

+ Extinderea transportului electrificat va fi o prioritate pentru viitorul primar, vor fi găsite soluții tehnice pentru extinderea liniilor de troleibuz până la Hipodrom, o legătură pe diagonala Est-Vest (între Parcul Industrial Ploiești și Parcul Municipal Bucov);

+ Va fi accelerată modernizarea parcului de autovehicule din patrimoniul TCE Ploiești, fiind prioritare vehiculele electrice;

+ Pentru zona centrală a orașului se propune construirea unei parcari supraetajate (Hotel Prahova), aceasta va dispune și de locuri pentru parcarea bicicletelor;

+ Vor fi analizate zonele cu parcări de rezidență supraaglomerate și vor fi propuse sisteme de parcare moderne și vor fi identificate locuri noi de parcare pentru autovehicule;

+ Va fi încurajată montarea stațiilor de încărcare pentru automobile electrice, realizarea acestora în parcările locuințelor colective va permite utilizarea exclusivă a locului de către cel care a realizat investiția;

+ Construirea de parcări de rezidență multietajate în zonele foarte aglomerate în urma consultării populare, locurile putând fi închiriate sau vândute locatarilor; 

Share

Publish modules to the "offcanvs" position.